برای استخدام رزومه خواسته‌اند. به آدمهای زیادی مراجعه می‌کند تا برایش رزومه بنویسند و یا حداقل یک نمونه برایش نشان بدهند. در اینترنت جستجو می‌کند چند سایت را باز می‌کند ولی باز هم به نتیجه نمی‌رسد.

برای مصاحبه‌ی شغلی روبروی مصاحبه کننده نشسته است. موقع جواب دادن با اینکه به موضوع مسلط است ولی نامفهوم و گنگ جواب می‌دهد، نمی‌تواند منظورش را بیان بکند.

برای بیان نظر و ایده‌ی خود متوسل افرادی می‌شود تا در جلسه مربوطه ایده‌ی ایشان را مطرح کنند. آنگاه خودش همیشه نادیده گرفته می‌شود.

نوشتن را از کجا شروع کنیم؟

همه‌ی ما بطور ذاتی نویسندگان مادرزادی هستیم، چون فکر می‌کنیم پس می‌توانیم از واژه‌ها و کلمه‌ها برای نوشتن استفاده بکنیم. همه‌ی ما می‌توانیم بنویسیم، اما نمی‌نویسیم شاید از تاثیر نوشتن در زندگی خود و اینکه چقدر مهم است اطلاعی نداریم.

شاید شما هم دیده باشید افرادی با سواد کم ولی نامه‌های تاثیر گذار می‌نویسند و به پیگیری‌های اداری و برقراری روابط مسلط هستند. در نقطه‌ی مقابل هم شاید دیده باشید افرادی که با مدرک دانشگاهی و صاحب ایده‌ها و نظرات ناب توانایی ارائه‌ و بیان توانایی‌های خود را ندارند.

تاثیر نوشتن در یافتن شغل مناسب

  • یک فروشنده برای رقابت در این دنیای دیجیتال و برای عقب نماندن از هم قطاران خود به بازاریابی دیجیتال روی می‌آورد برای جلب نظر مشتریان و بهبود میزان فروش و همچنین تبلیغ محصولات خود از نویسندگی و داستان سرایی متفاوتی استفاده می‌کند.
  • برای نشان دادن ظرافتهای کاری، شیوه‌ی عملی در کارهای تخصصی، مانند آشپزی، خیاطی، طراحی، مهندسی عمران، معماری و … این قدرت نوشتن است که به کمک می‌آید.
  • کسی که توانایی نوشتن رزومه شغلی خود را دارد، میزان خلاقیت بالایی در نوشتن تک‌تک واژه‌ها و ارتباط معنایی متن رزومه‌ی شغلی را نشان می‌دهد. درست نوشتن و انتقال مفاهیم کلیدی کمک زیادی به بهتر دیده شدن او خواهد کرد.

تاثیر نوشتن در زندگی شخصی

ما در طول روز، درحال خواندن، شنیدن، دیدن و یا نوشتن هستیم. چک کردن ایمیل و تلگرام و … و نوشتن و پاسخ دادن به جواب آنها، خواندن روزنامه و پیامها و… و تماشای فیلم و تلویزیون. وقتی شنونده‌ی خوبی باشیم بطور حتم خواننده‌ی خوبی هم هستیم و این می‌تواند قدرت نویسندگی ما را افزایش بدهد و برروی جنبه های مختلف زندگی شخصی و تعاملات اجتماعی و فردی ما تاثیر بگذارد.

1.نوشتن یک خواننده‌ی موفقی از ما می‌سازد زیرا خواندن و نوشتن دو توانایی هستند که رشد هر کدام از آنها بر روی رشد دیگری تاثیر مستقیم دارد.

2.توانایی در انتخاب کلمات و بیان جملات از ایجاد سوء تفاهم‌ در نوشته‌ها و گفتارهایمان می‌کاهد.

3.با نوشتن و یادداشت برداری موجب کاهش استرس شده و به اضطراب خود غلبه می‌کنیم.

4.با دوستان و اعضای خانواده رابطه‌ی محکم برقرار می‌کنیم، برای تعامل و ایجاد رابطه تواناتر می‌شویم.

5.نویسنده‌ها قدرت استدلال و قضاوت بهتری برای مذاکره و متقاعد کردن دیگران دارند.

6.با نوشتن ایده‌ها، خاطرات و تفکر خود آنها را برای همیشه ثبت و ضبط می کنیم.

7.نوشتن فرآیند یادگیری، قدرت تحلیل از وقایع زندگی را بهبود بخشیده و به تکامل شخصیت ما کمک می‌کند.

8.نوشتن و تهیه لیست کارهای روزانه، کارهایی که باید انجام بدهیم و … انجام کارهای روزانه را ساده‌تر و شفاف‌تر می‌کند.

9.نوشتن باعث سرگرمی خود نویسنده و دیگران می‌شود.

10….

نوشتن و شغلهای مرتبط با آن

گفتیم مهارت در نویسندگی باعث می‌شود که ما در زندگی و در شغل و کسب و کارمان موفق‌تر عمل کنیم. اما مشاغلی که در ارتباط مستقیم با نویسندگی هستند:

1.نویسندگی کتاب

باوجود تغییرات فناوری، کتاب‌ها هنوزهم پرطرفدارند و بسیاری از موضوعات ناشناخته وجود دارند که مردم علاقمند هستند تا اطلاعاتی در مورد آنها از طریق مطالعه کتاب‌ها بدست آورند. کتاب‌ها چه کاغذی و چه دیجیتالی هنوز هم مهمترین منبع علم و دانش هستند.

2.وبلاگ نویسی

کسانی که می‌خواهند برای نوشتن از محیط مجازی استفاده بکنند، محیط وب بستری مناسب است. وبلاگ‌ها طرفداران زیادی دارند که خوانندگان آنها هر روز به وبلاگ مراجعه می‌کنند تا مقالات و نوشته‌های جدید را مطالعه کنند.

3.کپی رایتینگ

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی هنری است که در آن نویسنده تلاش می‌کند با کمترین تعداد کلمه بیشترین پیام را به مخاطب خود انتقال دهد و او را دعوت به انجام اقدام خاصی نماید. کپی رایترها از جمله نویسندگانی هستند که از مهارت نوشتن خود بیشترین درآمد را کسب می‌کنند.

4.خبرنگاری

نوشتن مقالات در مجله‌ها، روزنامه‌ها یا ماهنامه‌ها خوب است اما خبرنگاری یعنی نوشتن از موضوعاتی که عموم مردم و متخصصین بدنبال مطلع شدن از آنها هستند. مهارتی است که با رعایت اصول خاصی در نوشتن بدست می‌آید. برای تبدیل شدن به خبرنگاری خبره و عالی نیاز به آموزش، تمرین و ممارست و تجربه کردن سالیان متمادی دارد.

5.تولید محتوا

محتواهای دیجیتالی باتوجه به دسترس پذیری بالا و قابلیت اشتراک گذاری مورد توجه بسیاری از افراد و کسب و کارها قرار گرفته‌اند. سناریو نویسی تبلیغاتی، فیلمانه نویسی، تولید پادکست و …

6….

در پایان

همانطور که بیان شد مهارت در نوشتن توانایی است که باعث بروز خلاقیت، رشد فردی و بهبود ارتباطات می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *